Opublikowano:
WARUNKI
OGÓLNE
1.
Sklep internetowy vetlandia.pl firmy KD Trade&Consulting Karol
Dudkowiak mającej siedzibę pod adresem: ul. Kolejowa 4a,
62-300 Września
nr NIP 789-175-33-01; REGON 302841680, umożliwia dokonywanie zakupów za
pośrednictwem Internetu. Firma KD Trade&Consulting Karol
Dudkowiak figuruje
we wpisie
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej. Konsument może kontaktować się ze
sklepem
internetowym pod adresem siedziby, elektronicznie wysyłając wiadomość
na adres
email: sklep@vetlandia.pl lub
telefonicznie w dni robocze w godz. od 11:00 do 16:00 pod nr
telefonu: +48 533 333 115.
2.
Ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym http://www.vetlandia.pl są
podane
domyślnie w złotych polskich i zawierają VAT (są cenami brutto).
Kupujący ma
możliwość zmiany waluty zgodnie z opcją dostępną na głównej stronie
sklepu. Do
ceny za towar należy doliczyć koszty dostawy zgodnie z pkt. 6
niniejszego
regulaminu.
3.
Ogłoszenia, reklamy,
cenniki i inne informacje o Produktach podane na stronach internetowych
Sklepu
Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i
użytkowe oraz
ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71
Kodeksu
Cywilnego.
4.
Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów i
przedsiębiorców. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu
wyłączać
ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na
mocy
bezwzględnie wiążących przepisów prawa - wszelkie ewentualne
wątpliwości
tłumaczy się na korzyść konsumenta. W przypadku niezgodności
postanowień
niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te
przepisy.
5.
Konsument ma prawo
wyboru sposobu płatności za zamówienie. Dostępne są następujące formy
płatności:
Przedpłata
na konto –
konsument w terminie 7
dni roboczych od daty złożenia zamówienia wpłaca należną kwotę na
następujące
konto bankowe:
Vetlandia.pl
Karol Dudkowiak
ul. Kolejowa 4a
62-300 Września
w tytule wpłaty ID zamówienia
Alior Bank:
64 2490 0005 0000 4500 5613 7879
Płatność
elektroniczna
-
konsument dokonuje
płatności poprzez internetową stronę operatora niezwłocznie po złożeniu
zamówienia. Usługa płatności elektronicznej świadczona jest przez firmę
eCard
Spółka Akcyjna z siedzibą w Gdańsku (80-387 Gdańsk), przy ulicy
Arkońskiej 11,
wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy
Gdańsk-
Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000042304, o
kapitale
zakładowym wynoszącym 30.259.488,00 złotych w całości opłaconym, nr
NIP:
521-31-03-040. Dostępne są następujące formy płatności:
2. ING
Bank Śląski S.A. (Płacę z
ING)
3. PKO
BP S.A. (Płacę z iPKONET)
4. Bank
Millennium S.A.
(Millennium Płatności Internetowe)
5. Meritum
Bank ICB S.A.
(MeritumBank Przelew0
6. Plus
Bank S.A. (Płacę z Plus
Bank)
7. Idea
Bank S.A. (Płacę z Idea
Bank)
8. PKO
BP S.A. (Płacę z iPKO)
9. PKO
BP S.A (Płacę z Inteligo)
10. PKO BP S.A
(Płacę z iKO)
11. Bank Pocztowy
S.A (e-transfer
Pocztowy24)
12. Bank PEKAO S.A (Pekao24Przelew)
13. Bank Ochrony
Środowiska S.A.
(Płać z BOŚ)
14. Toyota Bank
Polska S.A. (Toyota
Bank Pay Way)
15.
Volkswagen Bank Polska S.A. (Przelew
Volkswagen Bank direct)
16.
Deutsche Bank PBC S.A. (db Transfer)
17. Euro Bank S.A.
(Eurobank
płatność online)
18.
Credit Agricole Bank Polska S.A. (Credit
Agricole eprzelew)
19. Bank PBH S.A.
(Przelew z BPH)
20. Alior Bank S.A.
(Płacę z Alior
Banku)
21. Alior Bank S.A.
(T-Mobile
Usługi Bankowe (Alior Sync)
22.
mBank S.A. (mBank mTransfer)
23.
mBank S.A. (mBank MultiTransfer)
24. Bank Zachodni
WBK S.A.
(Przelew24 BZWBK)
25.
Bank
Handlowy w Warszawie S.A.
Citi Handlowy (Płacę z Citi Handlowego)
Płatność
za pobraniem
przy odbiorze przesyłki –
konsument dokonuje zapłaty gotówką przy
odbiorze przesyłki.
6.
Dostawa towarów odbywa się za pośrednictwem firm Pocztex oraz Inpost na
terenie
Polski. Dostępne są następujące formy dostawy:
Pocztex
Kurier 48h – przewidywana dostawa do dwóch dni roboczych od daty
nadania.
Pocztex Kurier Express 24h – przewidywana dostawa jeden dzień roboczy
od daty
nadania.
Inpost
paczkomaty – przewidywana dostawa do trzech dni roboczych od daty
nadania
Cennik:
Pocztex
Kurier 48h:
przedpłata
na konto – 8,99
zł.
płatność elektroniczna – 8,99
zł.
płatność za pobraniem – 12,99
zł.
Pocztex Express 24h:
przedpłata na konto – 12,99
zł.
płatność elektroniczna – 12,99
zł.
płatność za pobraniem – 16,99 zł.
Inpost
paczkomaty:
przedpłata
na konto – 9,49 zł.
płatność elektroniczna – 9,49 zł.
Klient
może wybrać miejsca dostawy do kraju innego niż Polska. W przypadku
wyboru jako miejsce dostawy kraju innego niż Polska obowiązuje osobny
cennik.
Szczegółowe informacje oraz lista dostępnych do wysyłki krajów znajduje
się pod
adresem:
http://vetlandia.pl/wysylka,16 (zakładka ,,wysyłka”
dostępna w stopce sklepu
internetowego).
Przy dostawie po za granicę Polski odbiorca przesyłki nie ma
możliwości zapłaty gotówką przy odbiorze przesyłki (płatność za
pobraniem jest
wykluczona).
GWARANCJE
I
REKLAMACJE
7.
Internetowy sklep www.vetlandia.pl zobowiązuje się do dostarczenia
produktów bez wad.
8.
Towary oferowane w
sklepie internetowym http://www.vetlandia.pl są objęte gwarancją
producenta i
dostarczane wraz z dowodem zakupu - paragonem lub Fakturą VAT.
9.
W przypadku
reklamacji należy kontaktować się ze sklepem vetlandia.pl. Podstawą
wszczęcia
procedury reklamacyjnej jest dowód zakupu, który Klient otrzymuje wraz
z
zamówionym towarem.
10.
Reklamacje,
wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na
podstawie
niniejszego Regulaminu, należy kierować listownie na adres vetlandia.pl
Karol
Dudkowiak, Kolejowa 4a, 62-300 Września lub elektronicznie na adres
sklep@vetlandia.pl. Sklep vetlandia.pl zobowiązuje się do rozpatrzenia
każdej
reklamacji w terminie do 14 dni.
11.
W przypadku, gdy do
ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do
wykonania
uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie
Produktu
do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o
dostarczenie
Produktu na koszt Sprzedawcy na adres vetlandia.pl, ul. Kolejowa 4a
pok.3,
62-300 Września. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj
Produktu lub
sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby
niemożliwe
albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie
Produktu
Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
12.
Prośba o
dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 11 Regulaminu nie ma wpływu
na bieg
terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o
którym mowa w
pkt. 10 Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy
demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po
dokonaniu
wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1]
Kodeksu
cywilnego.
12.
Podstawa i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta będącego konsumentem,
jeżeli
sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie
Cywilnym.
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
13.
Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu
Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do
odstąpienia od
umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny składając stosowne
oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni i wysyłając je na adres
siedziby
sklepu podany w niniejszym regulaminie lub elektronicznie na adres
email
sklep@vetlandia.pl. Konsument może lecz nie musi złożyć oświadczenie
korzystając ze stosownego formularza dostępnego na stronie „Regulamin”
sklepu.
14.
Termin 14-dniowy
liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.
15.
Sklep vetlandia.pl
zobowiązuje się, że dokona zwrotu płatności niezwłocznie, nie później
niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia od konsumenta o
odstąpieniu od
umowy.
16.
Sklep vetlandia.pl
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do
chwili
otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu
jego
odesłania, w zależności od tego, które nastąpi wcześniej.
17.
Konsument ponosi
koszty odesłania towaru.
18.
Jeżeli konsument
wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy
dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
zwrotu
konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
19.
Konsument ma
obowiązek dokonać zwrotu towaru niezwłocznie, jednak nie później niż 14
dni od
dnia w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie
towaru przed jego upływem.
20.
Prawo do odstąpienia
od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku towarów
przygotowanych na
specjalne zamówienie Konsumenta (wykraczających poza uniwersalną
ofertę),
towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub z krótkim terminem ważności,
a także
towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
POZASĄDOWE
SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ
ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
21.
Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
konsumentem
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz
zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na
stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji
społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi
adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
22.
Klient będący
konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient
uprawniony jest
do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym
mowa w
art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.
2001 nr 4
poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z
zawartej Umowy
Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów
konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25
września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i
działania
stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz.
1214).
Klient
uprawniony jest
do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej,
zgodnie z
art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.
2001 nr 4
poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
sprawie
polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja
na
temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na
stronach
internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej.
Klient
może uzyskać
bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a
Sprzedawcą,
korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy
ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod
bezpłatnym
numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
Informujemy,
że każdy
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i
dochodzenia roszczeń. W tym celu została udostępniona unijna platforma
internetowa ODR, dostępna pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z
punktem
kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do
pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług."
POSTANOWIENIA
DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
Niniejsza
część
regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów
i
Usługobiorców nie będących konsumentami.
23.
Sprzedawcy
przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem
niebędącym
konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia.
Odstąpienie
od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i
nie
rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w
stosunku do
Sprzedawcy.
24.
W wypadku Klientów
nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne
sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo
części i to
niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu
zawarcia
Umowy Sprzedaży.
25.
Z chwilą wydania
przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie
będącego
konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo
przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim
wypadku nie
ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu
powstałe od
przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie
w
przewozie przesyłki.
26.
W razie przesłania
Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący
konsumentem
obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy
przesyłkach
tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek
lub
uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności
niezbędnych
do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
27.
Zgodnie z art. 558 §
1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za
Produkt
wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
28.
W wypadku
Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć
umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania
przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
29.
Odpowiedzialność
Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona -
zarówno w
ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w
sumie - do
wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy
Sprzedaży, nie
więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych.
Usługodawca/Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia
umowy i
nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
30.
Wszelkie spory
powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą
niebędącym
konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
31.
Umowy zawierane
poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
32.
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z
ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów
płatności i
dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację
postanowień
niniejszego Regulaminu. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego
Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa
Sprzedaży)
zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych
Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w
życie zmian
Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na
już
składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane
Umowy
Sprzedaży.
33.
W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu
cywilnego;
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.
(Dz.U.
2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24
grudnia 2014
roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie
niektórych
praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt
niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze
zm.) oraz
ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu
cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze
zm.); dla
Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi
konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014
r.
(Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy
powszechnie
obowiązującego prawa.